Walne zebranie w Kole

W dniu 28 lutego 2016 roku, odbyło się walne zgromadzenie członków Koła PZW nr 64 w Ostrowi Mazowieckiej, podsumowujące działalność koła w 2015 roku. Zrzeszenie wędkarzy na koniec 2015 roku liczyło 1108 członków, w tym ponad 30 kobiet, 101 młodych wędkarzy, wśród nich 41 członków uczestników, oraz nie zrzeszonych członków Sekcji Młodzieżowej

Zarząd Koła w 2015roku  pracował w następującym składzie:

Borowy Waldemar - prezes koła

Gromek Mirosław - v-ce prezes koła

Kamieniecki Włodzimierz - skarbnik koła

Galas Grażyna - sekretarz

Podbielski Zygmunt - członek Zarządu, kapitan sportowy

Sommer Leszek  - członek zarządu ds. młodzieży

Przeździecki Jerzy -  członek Zarządu, Gospodarz

Szarow Bogdan - członek Zarządu, D-ca Grupy S.S.R.

Świerżyński Krzysztof - członek Zarządu, Rzecznik Dyscyplinarny Koła

Zarząd w okresie sprawozdawczym odbył 14  posiedzeń protokołowanych, ze średnią frekwencją 70 %, na których zajmował się realizacją zamierzeń wynikających z Planu Pracy na 2015 rok, oraz podjął 17 Uchwał normujących działalność Koła.

W działalności sportowo-turystycznej zajmowaliśmy się organizacją zawodów kołowych, ogólnodostępnych, oraz wycieczek.

Członkowie naszego koła w roku 2015 organizowali oraz brali udział w 12 imprezach rekreacyjno-sportowych, w tym w 2 zawodach mistrzowskich Koła, 3 wycieczkach kołowych, 4 towarzyskich zawodach spławikowych,  2 towarzyskich zawodach spinningowych organizowanych przez nasze koło, oraz zawodach Okręgowych z cyklu GP, jak również w organizacji Festynu Wędkarskiego z okazji Dnia Dziecka dla dzieci z naszego miasta.

W sumie w imprezach sportowo - turystycznych organizowanych przez nasze Koło, udział wzięło ok. 500 osób. W organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych brały również osoby nie zrzeszone, ale będące naszymi sympatykami.

Istniejący od lat przy naszym Klub Seniora „Sum" dzięki dotacji z Koła, oraz z Okręgu Mazowieckiego zorganizował 3 wyjazdy w których udział brało 31 osób .

Oprócz seniorów zajmujemy się również młodymi adeptami sztuki wędkarskiej.

Przewodniczący Sekcji młodzieżowej, która istnieje już 11 lat, organizuje zajęcia  teoretyczne oraz praktyczne.

Członkowie sekcji uczestniczyli w zawodach organizowanych przez Zarząd Koła nr 64 w Ostrowi Maz.  z okazji Dnia Dziecka, zajmując wszystkie czołowe miejsca.

Głównym źródłem finansowania sekcji jest Zarząd Koła PZW nr 64 w Ostrowi Maz, dotacja z Urzędu Miasta Ostrów Mazowiecka oraz symboliczne składki członkowskie.  Duża ilość wyjazdów była możliwa dzięki Panu Markowi Siedleckiemu, który jako nasz przewoźnik obniża koszty przejazdów.  Zajęcia z dziećmi prowadzone są nieodpłatnie.

Niestety w roku 2015, ze względu na bardzo niski stan wody, zrezygnowaliśmy z naszych , znanych zawodów - „Mazowiecki Spinning Bugu". Mamy nadzieję, że w tym roku stan wody wróci do normy i ponownie wrócimy do tych zawodów.

Również ważnymi imprezami wzbudzającymi zainteresowanie wędkarzy, są zawody „Mistrzostwa Spinningowe Ostrowi  Maz. o Puchar Burmistrza ", odbyły się po raz XV, spławikowe o „Puchar Burmistrza Broku" już po raz XI , oraz  o „Puchar Wójta Wąsewa" po raz IX .

Ponadto zorganizowaliśmy II zawody spławikowe o „Puchar Wójta Andrzejewa", oraz  II zawody o „Puchar Właściciela Firmy Transportowo-spedycyjnej Mateusza Siedleckiego ", jak również II zawody spinningowe o „Puchar Przewodniczącego Sekcji Andrzejewo"

Zorganizowaliśmy „Festyn Wędkarski" z okazji Dnia Dziecka. W roku 2015   otrzymaliśmy dotację z Urzędu Miasta  i mogliśmy zorganizować  go wzorem lat ubiegłych. Podczas Festynu zorganizowaliśmy zawody spławikowe,  które odbyły się na prywatnym zbiorniku Pana Koczary, natomiast w Grodzie zorganizowaliśmy zawody rzutowe, oraz konkurs plastyczny. Udział brało 112 dzieci, wręczono 21 nagród, a wszystkie dzieci otrzymały upominki i paczki ze słodyczami.

Oczywiście Festyn zakończył się grillem.

Koleżanki i koledzy z naszego koła brali udział w zawodach organizowanych przez Okręg Mazowiecki oraz inne koła, gdzie zajmowali często wysokie lokaty.

Oprócz działalności sportowo - turystycznej zajmowaliśmy się także ochroną i zarybianiem wód.

Grupa Społecznej Straży Rybackiej z naszego Koła pod kierownictwem  kol. Bogdana Szarowa, działała na rzece Bug i Brok.

Braliśmy również udział w zarybianiu rzeki Bug i rzeki Brok.

W Broku, Małkini oraz w Andrzejewie zostało wpuszczonych do rz. Bug i Brok:

- szczupaka narybek jesienny - 360 kg

- jazia narybek jesienny - 900 kg

- suma kroczka - 500 kg

- brzana narybek jesienny - 5.000 sztuk

- klenia narybek letni 20.000 szt.

- boleń narybek letni - 12.000 szt.

- sandacza narybek letni - 202.000 szt.

- szczupaka narybek letni - 340.000 szt.

- węgorz - 10 kg

Udział w zarybianiu brał kol. Przeździecki oraz koledzy ze Społecznej Straży Rybackiej.

Dzięki działalności aktywnych członków koła otrzymaliśmy jak w poprzednich latach 50% odpis składki członkowskiej.

Również na wysokość przychodów mają wpływ nasi sponsorzy  na poszczególne zawody, oraz dotacje z Urzędu Miasta.

Dzięki tym funduszom w roku 2015 przypomnę, że  zorganizowaliśmy:

-         2 mistrzostwa Koła

-         3 wycieczki Koła

-         Festyn Wędkarski z okazji Dnia Dziecka

-         Zawody  „Spinningowe Mistrzostwa Ostrowi Mazowieckiej"

-         zawody spławikowe o „Puchar Burmistrza Broku"

-         zawody spławikowe o „Puchar Wójta  Wąsewa"

-         zawody spławikowe o „Puchar Wójta Andrzejewa"

-         zawody spławikowe o „Puchar Firmy Transportowo-spedycyjne Mateusza Siedleckiego"

-         zawody spinningowe o Puchar Przewodniczącego Sekcji „Andrzejewo"

Duży udział w organizacji imprez sportowo-turystycznych ma nasz Klub „Wodnik", jest on głównym organizatorem zawodów spławikowych, oraz jego członkowie sędziują zawody spinningowe.

Ważną rolę w działalności Koła odgrywa również Spławikowa Sekcja Młodzieżowa  z przewodniczącym Sekcji kol. Leszkiem Sommerem, oraz pomagającymi mu niejednokrotnie członkami Klubu.

Istnienie tej sekcji w Kole jest naszym wkładem w walkę z patologią społeczną wśród młodych ludzi, co doceniane jest przez Władzę Miasta i skutkuje jej częściowym finansowaniem.

Również ważną rolę w naszym Kole odgrywa Klub Seniora „SUM", integruje najstarszych naszych kolegów i pozwala im wspólnie wypoczywać nad wodą. Koledzy seniorzy pomagają nam organizować corocznie Dzień Dziecka.

Na rok 2016 planujemy utrzymanie dotychczasowych imprez sportowo-turystycznych, jak również zgłaszamy swój akces do organizowania imprezy dla dzieci z okazji Dnia Dziecka.

Serdecznie dziękujemy koleżankom i kolegom za ich wieloletnią, aktywną działalność, która dobrze służyła Kołu w realizacji jego statutowych celów.

Życzymy wszystkim, aby ten rok  obfitował w sukcesy zarówno prywatne jak i wędkarskie. Również w imieniu nas wszystkich chcę złożyć podziękowania dla Pana Burmistrza Ostrowi Mazowieckiej, dla Pana Starosty Ostrowskiego, Pana Burmistrza Broku, Pana Wójta Wąsewa, oraz Pana Wójta Andrzejewa za przychylność i dofinansowywanie naszej działalności.

Dziękuję licznym sponsorom, działaczom i pracownikom Okręgu Mazowieckiego, Biura Okręgu Mazowieckiego w Ostrołęce za współpracę i okazywaną nam pomoc. Bez tych kolegów i sympatyków wędkarstwa nie moglibyśmy prowadzić tak szerokiej działalności. Jeszcze raz serdecznie wszystkim dziękujemy.